Contact

Zwolle, Nederland info @ onlino .nl

Samenwerken of Adverteren?

Search Engine Optimization (SEO) is vandaag de dag onmisbaar als je een eigen website hebt. Waarom? Omdat je online niet goed vindbaar bent als je geen aandacht besteedt aan zoekmachineoptimalisatie. Je komt dan ergens op de laatste pagina’s in Google terecht, waardoor de kans kleine is dat internetgebruikers jouw site tegenkomen. Reden genoeg om aan de slag te gaan met SEO. Probleem is alleen dat veel mensen niet weten hoe zij dit aanpakken. Geldt dit ook voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. In deze tekst zetten wij namelijk een aantal SEO technieken op een rijtje die niet mogen ontbreken in jouw online marketing strategie.

Optimaliseer de content op jouw website

Wie denkt dat er slechts één techniek is om beter vindbaar te worden, heeft het mis. Binnen SEO wordt namelijk onderscheid gemaakt tussen drie pijlers. Content is de eerste pijler. Door de teksten op jouw website aan te passen, kun je namelijk beter vindbaar worden. Verwacht overigens niet dat je bij de bovenste resultaten komt als je jouw teksten aanpast. Je moet namelijk rekening houden met bepaalde zaken bij het schrijven van content.

Allereerst moet je bepalen op welk zoekwoord je gevonden wilt worden. Als je dit weet, moet je het zoekwoord op strategische plekken in de tekst verwerken. Laat het zoekwoord terugkeren in de kop en in een tussenkopje. Vergeet niet om het woord ook in de lopende tekst te verwerken. Waak er alleen wel voor dat je het zoekwoord niet te vaak terug laat komen. Google kan dit namelijk als spam beschouwen en dat heeft een negatief effect op jouw positie in de zoekresultaten.

Ga aan de slag met linkbuilding

Een veelgemaakte fout bij SEO is dat veel mensen denken dat het alleen om de content draait. Dit is inderdaad een belangrijke pijler binnen zoekmachineoptimalisatie, maar er is meer. Het is namelijk ook verstandig om aan de slag te gaan met linkbuilding. Dit is dan ook de tweede pijler binnen SEO. Bij linkbuilding draait het allemaal om het verkrijgen van links naar jouw website op andere sites. Wanneer je dit goed aanpakt, kan dit de vindbaarheid van jouw site ten goede komen.

Vaak wordt gedacht dat het goed is om zoveel mogelijk links te verkrijgen. Vroeger ging kwaliteit inderdaad boven kwantiteit, maar dat is tegenwoordig niet meer het geval. Richt je daarom liever op het verkrijgen van waardevolle links. Helaas is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Lukt het je maar niet om waardevolle links te krijgen? Besteed linkbuilding dan uit aan een linkbuilding agency. Zij slagen er eigenlijk altijd in om links op een site te plaatsen die als autoriteit bestempeld wordt.

Vergeet de achterkant van de site niet

De bovenstaande twee SEO technieken hebben allebei betrekking op de voorkant van de website. Daarom wordt vaak gedacht dat dit de belangrijkste technieken zijn. De content en linkbuilding zijn inderdaad onmisbaar, maar er is meer. Je mag de achterkant van jouw website namelijk ook niet vergeten. Ga daarom ook aan de slag met technische SEO, de derde pijler binnen zoekmachine optimalisatie. Hierdoor zorg je er bijvoorbeeld voor dat bezoekers makkelijk en snel kunnen navigeren op jouw website. Omdat er voor technische SEO specifieke kennis vereist is, doe je er goed aan hier een specialist voor in te schakelen. In dat geval weet je namelijk zeker dat deze SEO techniek op de juiste manier wordt uitgevoerd.


administrator