Freeband

KLM blijft investeren in social payments

Schermafbeelding-2014-02-13-om-08.58.47-595x395

03

mrt 15

0

Twee jaar geleden was KLM een pionier met de invoering van alternatieve betalingswijzen. De betaalmogelijkheden via Facebook en Twitter gaan door, worden verder geïnnoveerd én worden uiteindelijk ingebed in de bestaande processen. Zo vertelden Bert Zwanepol, e-payments manager van KLM, en Frederiek Filippo, social media manager, vandaag op het Online Betaal Congres.

“Behoeftes en verwachtingen van klanten blijven verschuiven” Frederiek Filippo

Een jaar geleden werden klanten die via Facebook of Twitter wilden (om)boeken alsnog telefonisch te woord gestaan. Maar deze offline back-up is inmiddels volledig verleden tijd: via een privébericht krijgen klanten de link toegestuurd om de betaling te voldoen, met de betaalmethode van hun voorkeur.

logoOp het Online Betaal Congres 2015 stonden de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-commerce centraal. Naast Zwanepol en Filippo werden sprekers als Paul Alfing (thuiswinkel.org), Dennis van Allemeersch (Hotel Booker) en Jacob Boersma (Innopay) als hoogtepunten gezien.